Artikeldatabank - Thema: 'Controle & geschillen' - Trefwoord: 'Belastingcontrole'

 
De fiscus in cyberspace Publicatiedatum: 22.05.2007
Artikeldatabank » Controle & geschillen » Belastingcontrole
Wat als u verkoopt via internet? Wat zijn dan de fiscale gevolgen en waaraan kunt u zich verwachten? Wat vinden de Belastingen en de BTW hiervan?
Meer
Uw timesheets of uw leven! Publicatiedatum: 07.05.2007
Artikeldatabank » Controle & geschillen » Belastingcontrole
Moet u als boekhoudkantoor uw timesheets voorleggen als de fiscus hierom vraagt?
Meer
Uw boekhouding of uw leven? Publicatiedatum: 07.05.2007
Artikeldatabank » Controle & geschillen » Belastingcontrole
Uw boekhouding of uw leven?.. Vraag. Tijdens een ‘onverwachte’ belastingcontrole zwaaide de belastingambtenaar met boetes omdat mijn boekhouding niet op de zetel van de vennootschap aanwezig was. Ik heb echter klaar en duidelijk gezegd dat de boekhouding bij de boekhouder was en ik heb hem ook meteen de coördinaten van de boekhouder gegeven. Ook...
Meer
Voor de eBay’ers… Publicatiedatum: 12.02.2007
Artikeldatabank » Controle & geschillen » Belastingcontrole
Voor de eBay’ers….. Na de Nederlandse fiscus in 2006 zou nu ook de Belgische fiscus in 2007 extra aandacht hebben voor personen die op eBay meer verkopen dan een oud fototoestel en wat gedemodeerde schoenen. Naar we hebben vernomen, wil men de particulieren-vermomde ‘handelaars’ belasten en aanpakken… Dit is een beetje een moderne variant...
Meer
Kan de fiscus uw winst van 1976 nog belasten? Publicatiedatum: 29.01.2007
Artikeldatabank » Controle & geschillen » Belastingcontrole
Hoewel inkomsten belastbaar zijn in het jaar waarop ze betrekking hebben, kan de fiscus bepaalde inkomsten toch nog in een later jaar belasten...
Meer
Als de kat van huis is... Publicatiedatum: 18.12.2006
Artikeldatabank » Controle & geschillen » Belastingcontrole
Als de kat van huis is..... Vraag. Naar aanleiding van het recente dramatische voorval in de Antwerpse diamantsector i.v.m. een huiszoeking vraag ik me af of de fiscus een onverwachte controle mag doen als de zaakvoerder niet thuis is. Moeten ze dan niet later terugkomen? Wat zegt de wet? Antwoord. Het geval waarnaar u refereert, ging om een huiszoeking...
Meer
Geen huiszoeking in cyberspace! Publicatiedatum: 20.11.2006
Artikeldatabank » Controle & geschillen » Belastingcontrole
Stel dat u op uw beroepsmatig gebruikte pc ook privébestanden opslaat. Mag de fiscus dan ook van deze bestanden een kopie vragen? Wat zegt de minister?
Meer
Het bankgeheim onder druk? Publicatiedatum: 09.10.2006
Artikeldatabank » Controle & geschillen » Belastingcontrole
De wetgever heeft de procedure versoepeld voor het opheffen van het bankgeheim. Wat nu?
Meer
Ken uw grenzen… Publicatiedatum: 25.09.2006
Artikeldatabank » Controle & geschillen » Belastingcontrole
Een erg interessant arrest maakt de beperkingen van de onderzoeksbevoegdheden van de ‘AOIF’ duidelijk. Wat is er precies aan de hand?
Meer
Mag een controleur wel werken tijdens het weekend? Publicatiedatum: 24.04.2006
Artikeldatabank » Controle & geschillen » Belastingcontrole
Het gebeurt dat een controleur tijdens het weekend vaststellingen doet. In een parlementaire vraag werd recentelijk aan de minister gevraagd of hij dat zomaar mag doen en zo ja, wat de waarde van die vaststellingen is.
Meer

Filter uw resultaat

Filter het zoekresultaat op hulpmiddelen en/of thema's en trefwoorden.

Thema's en trefwoorden

        Alles tonen (5027)
Geactualiseerd op: 24.04.2024
Doorzoek 'belasting-adviezen​.be'

Meer van Indicator